Avvist e-post / spamfilternivå / svarte- og hviteliste

Vårt e-postsystem benytter flere forskjellige spamfiltre, og fra tid til annen vil avsendere av legitim e-post bli blokkert grunnet spam sendt fra andre brukere i samme system.

For å undersøke om en e-post har blitt avvist i vårt system må du logge på din e-postadministrasjon.

1. Gå til Uniwebs nettside og velg webmail oppe til høyre.


2. På denne siden velger du "E-postadministrasjon" og skriver inn din e-postadresse og passordet til e-postadressen. Klikk deretter "Logg inn".

 

3. Klikk "E-post" på menyen til venstre og velg "Spaminnstillinger" under "Funksjoner". 


4. Nederst på denne siden (1) vil du se en boks som heter "Avviste eposter". Klikk deg gjennom datoene for å finne e-postene du ikke har mottatt og som er avvist av vårt system. Velg "Hvitelist" for å slippe gjennom eventuelle e-poster til vårt system neste gang de forsøker å sende e-post til deg. E-post som allerede har blitt avvist vil ikke bli levert til din konto på nytt; den vil være fullstendig avvist av vårt system.

Videre kan du også svarte- og hviteliste e-postavsendere manuelt via (2) og (3). Svartelisting betyr at e-poster fra respektive e-postadresse avvises, mens hviteliste slipper dem igjennom. Det er også mulig å bruke wildcard i svarte- og hvitelisten; for eksempel *@spamsender.com.

Mottar du mye spam? Forsøk å justere spamfilternivået ditt (4).

Levert av Zendesk