Legg til Facebook Messenger-chat på nettsiden din i Nettsidebygger

Denne funksjonen er en del av Nettsidebygger Business.

Gjør det enklere for besøkende å ta kontakt ved å legge til Facebook Messenger-chat på nettsiden din i Nettsidebygger. Bare dra inn chat-komponenten, så kan du begynne å chatte med kundene dine med en gang.


Steg 1 - Legg til chat-komponenten

Du finner chat-komponenten sammen med de andre kontaktkomponentene i Nettsidebygger-menyen.

  1. Gå til Nettsidebygger via kontrollpanelet på uniweb.no.
  2. Velg Kontakt i menyen på venstre side.til venstre.
  3. Klikk på Messenger-chat-komponenten og dra den inn i arbeidsområdet ditt.

Merk: Du må ha en Facebook bedriftsside for å kunne bruke chat-widgeten i Nettsidebygger. Den kan ikke å brukes med en privat profil. Finn ut hvordan du oppretter en bedriftsside i Facebooks hjelpeartikler.


Steg 2 - Koble til Messenger-chat

Når du har lagt til Messenger-chat-komponenten i arbeidsområdet, vises et vindu som ber deg koble til Messenger-chat.

  1. Klikk på Koble til.
  2. I neste vindu blir du bedt om å logge inn på Facebook. Hvis du allerede har koblet Nettsidebygger til Facebook tidligere, må du bare bekrefte hvilken side du vil bruke.

Steg 3 - Tilpass chatten din

Du ser nå innstillingene for Nettsidebygger, og det vises at Messenger-chat er aktivert. I forhåndsvisningen til høyre kan du se hvordan chattens utseende vil være for de besøkende på nettsiden.

  1. Velgspråk for chatten.
  2. Velg en knappfarge som passer til merkevaren og designet ditt.
  3. Når du er fornøyd med utseendet, klikker du på Ferdig.

Tips: Du kan redigere avanserte innstillinger for chatten i bedriftskontoen din på Facebook.


Steg 4 - Begynn å chatte!

Bra jobbet! Du har nå koblet Facebook Messenger-chatten til bedriftsiden din og nettsiden i Nettsidebygger. Når du publiserer nettsiden, vil besøkende kunne kontakte deg via chat.

  1. Klikk på OK i popup-vinduet.
  2. Lagre endringene dine.
  3. Legg til et cookie-banner på nettsiden hvis du ikke allerede har aktivert det.
  4. Klikk på Publiser for å gjøre endringene synlige på nettsiden din.

Merk: Du vil ikke kunne se Messenger-ikonet i editoren selv om det er aktivert. Åpne forhåndsvisningen for å se hvordan det vises på den publiserte nettsiden.


Hvorfor ser ikke besøkende chat-alternativet på nettsiden min?

Hvis nettsiden din har et cookie-banner, må besøkende akseptere alle cookies for å kunne se Facebook Messenger-chatten. Hvis de avslår cookies, vil de ikke se chattealternativet.


Relaterte artikler:

Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse