Denne funksjonen er en del av Nettsidebygger Business.
Gjør det enklere for besøkende å ta kontakt ved å legge til Facebook Messenger-chat på nettsiden din i Nettsidebygger. Bare dra inn chat-komponenten, så kan du begynne å chatte med kundene dine med en gang.
- Steg 1 - Legg til chat-komponenten
- Steg 2 - Koble til Messenger-chat
- Steg 3 - Tilpass chatten din
- Steg 4 - Begynn å chatte!
- Hvorfor ser ikke besøkende chat-alternativet på nettsiden min?
Steg 1 - Legg til chat-komponenten
Du finner chat-komponenten sammen med de andre kontaktkomponentene i Nettsidebygger-menyen.
- Gå til Nettsidebygger via kontrollpanelet på uniweb.no.
- Velg Kontakt i menyen på venstre side.til venstre.
- Klikk på Messenger-chat-komponenten og dra den inn i arbeidsområdet ditt.
Merk: Du må ha en Facebook bedriftsside for å kunne bruke chat-widgeten i Nettsidebygger. Den kan ikke å brukes med en privat profil. Finn ut hvordan du oppretter en bedriftsside i Facebooks hjelpeartikler.
Steg 2 - Koble til Messenger-chat
Når du har lagt til Messenger-chat-komponenten i arbeidsområdet, vises et vindu som ber deg koble til Messenger-chat.
- Klikk på Koble til.
- I neste vindu blir du bedt om å logge inn på Facebook. Hvis du allerede har koblet Nettsidebygger til Facebook tidligere, må du bare bekrefte hvilken side du vil bruke.
Steg 3 - Tilpass chatten din
Du ser nå innstillingene for Nettsidebygger, og det vises at Messenger-chat er aktivert. I forhåndsvisningen til høyre kan du se hvordan chattens utseende vil være for de besøkende på nettsiden.
- Velgspråk for chatten.
- Velg en knappfarge som passer til merkevaren og designet ditt.
- Når du er fornøyd med utseendet, klikker du på Ferdig.
Tips: Du kan redigere avanserte innstillinger for chatten i bedriftskontoen din på Facebook.
Steg 4 - Begynn å chatte!
Bra jobbet! Du har nå koblet Facebook Messenger-chatten til bedriftsiden din og nettsiden i Nettsidebygger. Når du publiserer nettsiden, vil besøkende kunne kontakte deg via chat.
- Klikk på OK i popup-vinduet.
- Lagre endringene dine.
- Legg til et cookie-banner på nettsiden hvis du ikke allerede har aktivert det.
- Klikk på Publiser for å gjøre endringene synlige på nettsiden din.
Merk: Du vil ikke kunne se Messenger-ikonet i editoren selv om det er aktivert. Åpne forhåndsvisningen for å se hvordan det vises på den publiserte nettsiden.
Hvorfor ser ikke besøkende chat-alternativet på nettsiden min?
Hvis nettsiden din har et cookie-banner, må besøkende akseptere alle cookies for å kunne se Facebook Messenger-chatten. Hvis de avslår cookies, vil de ikke se chattealternativet.
Relaterte artikler: