Hva er brukernavnet mitt?

I vår nye portal så benyttes ikke lengre Kundenummer som brukernavn for å logge inn. Kundenummer er erstattet med en egen personlig bruker. Under overgangen så har vi satt epostadressen til abonnementskontakt for kundeforholdet som eneste bruker med tilgang til kontrollpanelet.

Kunder som er usikre på hvilken epostadresse dette gjelder kan forsøke å benytte tilbakestillingsfunksjonen for passord og oppgi sin epostadresse (eller epostadressen du tror har tilgang). 

https://minside.uniweb.no/controlpanel/password/

Kunder som ikke har tilgang eller ikke vet hvilken epostadresse som er registrert med tilgang, må enten kontakt abonnementskontakt for å få tilgang, eller ta kontakt med Kundeservice hos oss for nærmere informasjon. 

Har du tilgang til flere kundeforhold, vil du få en felles pålogging til disse hvis du benytter samme e-postadresse som brukernavn.

Jeg har flere kundeforhold hos dere

Dersom du har flere kundeforhold gjentar du prosessen for disse. Hvis du benytter samme epostadresse for kundeforholdene vil du få adgang til alle kundeforholdene med samme login.

Dette virker veldig unødvendig, hvorfor gjør dere dette?

Årsaken til endringene er mange, men knytter seg alle til økt sikkerhet og flere muligheter:

  1. To-faktor autentisering er personlig, og for at flere skal kunne administrere samme kundeforhold må pålogging skje med en brukerkonto.
  2. Når flere administrerer samme kundeforhold er det ønskelig å logge hvem som har gjort hva, og det krever pålogging med en brukerkonto.
  3. Med en brukerkonto er det mulig å definere rettigheter per bruker. Du kan nå opprette en login til for eksempel regnskap som bare har adgang til å hente ut fakturaer, eller en egen login til webdesigner som bare har adgang til å administrere webhotellet.
  4. Det er langt enklere å administrere flere kundeforhold fra en og samme brukerkonto.
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse